Dobiegają końca prace nad studium techniczno-ekonomicznym dla linii tramwajowej pomiędzy Żeraniem i Tarchominem. Tramwaje Warszawskie poinformowały, że w wyniku przeprowadzonych analiz wariantem rekomendowanym do realizacji jest przebieg torów wzdłuż Modlińskiej aż do Familijnej, a następnie przez Piekiełko do Trasy Mostu Północnego.
Tramwaj na Piekiełko
Obecnie trwa finalizowanie prac nad studium techniczno-ekonomicznym, ale Tramwaje Warszawskie potwierdziły już wcześniejsze prognozy o wyborze wariantu trasy tramwajowej przez Piekiełko. Została ona poprowadzona od pętli Żerań FSO przebiegiem Modlińska - Familijna - Portowa - Myśliborska aż do istniejącej trasy w Trakcie Nadwiślańskim. Do realizacji w przyszłości został także rekomendowany odcinek wzdłuż Płochocińskiej, od Modlińskiej do PKP Żerań.
Co dalej?
Studium dla tramwaju łączącego Żerań z Tarchominem i Pragą Północ ma być gotowe na wiosnę, a w tym roku, najpóźniej na przełomie 2023/34, Tramwaje Warszawskie planują złożyć wniosek o decyzję środowiskową. Jak podkreślają TW, ma ona zostać wydana w ciągu roku, co jest... dość optymistycznym założeniem. Dla równie oczekiwanego tramwaju na Zieloną Białołękę ten proces trwa już ponad 2,5 roku. Oby w przypadku tramwaju wzdłuż Modlińskiej wnioski zostały wyciągnięte i decyzja była faktycznie wydana w rok.
Zapytane o dalszy harmonogram, Tramwaje Warszawskie informują, iż w kolejnych latach zostanie opracowana dokumentacja projektowa oraz uzyskane pozwolenie na budowę. Jednocześnie zaznaczają, że z uwagi na zakończenie w 2027 r. ważności umowy wieloletniej z m.st. Warszawą oraz możliwość pozyskania środków dopiero z nowej umowy, termin budowy trasy i realizacji poszczególnych etapów będą możliwe do ustalenia dopiero po określeniu budżetu na ten cel oraz po podpisaniu nowej umowy wieloletniej.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że wspomniane przez Tramwaje Warszawskie koszty zostaną oszacowane już na wiosnę w ramach studium techniczno-ekonomicznego, a umowę wieloletnią można aneksować, co miało już miejsce w przeszłości i pozwoliło wybudować linię tramwajową na Tarchomin. Tak też powinno się stać z tramwajami wzdłuż Modlińskiej i na Zieloną Białołękę.
fot. Tramwaje Warszawskie
Napisz komentarz
Komentarze