W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- rozstrzygnięciu przetargu
- pracach przedprojektowych
Pierwsze prace nad linią Metra
W budżecie miasta na prace przedprojektowe dla IV linii metra zarezerwowano dokładnie 50 mln 922 tys. zł brutto. Oferty w przetargu złożyły następujące firmy:
- ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. - 54,7 mln zł brutto;
- Voessing Polska Sp. z o.o. - 52,3 mln zł brutto;
- Metroprojekt sp. z o.o. - 52,2 mln zł brutto.
Wszystkie oferty są więc nieznacznie powyżej zakładanej kwoty na ten cel. Wykonawca na wykonanie całości prac będzie mieć 38 miesięcy. Oferta Metroprojekt w ocenie Metra Warszawskiego otrzymała 100 punktów, ILF Consulting Engineers 97,22 punkty, a Voessing Polska 59,89 punktu. Miasto zdecydowało się odrobinę dołożyć i przystało na ofertę Metroprojekt.
Prace przedprojektowe i budowa
Czym są w ogóle wspomniane prace przedprojektowe? Zadaniem wybranego w postępowaniu projektanta będzie wykonanie m.in.: opracowania stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą; dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej; projektu koncepcyjnego - raportu wstępnego i końcowego.
Jeśli prace przedprojektowe uda się zakończyć w terminie to najpewniej przetarg na projektowanie linii lub w formule projektuj+buduj mógłby zostać rozpisany w drugiej połowie 2027 roku. Trudno spodziewać się, że budowa linii M4 zacznie się wcześniej niż w latach 30. XXI wieku.
Linia M4 połączy Tarchomin z Wilanowem. Według przyjętych założeń będzie najdłuższą w Warszawie – ma liczyć 26 kilometrów i 23 stacje. Osiem przystanków zostanie wyposażonych w komory torów odstawczych. W ramach nowego odcinka powinna powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia.
Napisz komentarz
Komentarze