W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- nadzwyczajnej komisji
- tramwaju na Zieloną Białołękę
- tramwaju wzdłuż ulicy Modlińskiej
Po raz pierwszy w historii białołęckiego samorządu powstała nadzwyczajna komisja. Komisja nosi nazwę: Komisja Nadzwyczajna ds. rozwoju komunikacji szynowej na terenie Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy. Ma ona za zadanie zająć się tematami budowy tramwaju na Zieloną Białołękę, tramwaju wzdłuż Modlińskiej, metra na Białołękę oraz sprawami związanymi z koleją.
Podczas ostatniego spotkania obecni byli radni dzielnicowi, mieszkańcy dzielnicy, a także przedstawiciele Tramwajów Warszawskich. Podczas spotkania poruszone zostały m.in. kwestie związane z tramwajem na Zieloną Białołękę, tramwajem wzdłuż ul. Modlińskiej, czy zajezdnią na Annopolu.
Tramwaj na Zieloną Białołękę
7 marca 2024 ogłoszono przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki
Budowa powinna rozpocząć się w 2028 roku i potrwać do 2030 roku. Trasa będzie miała 6,5 km długości. Od skrzyżowania ul. Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej przez Głębocką, potem estakadą nad S8 i rondem Małej Brzozy. Końcowa stacja to Zaułek. Zaplanowano 8 przystanków. Planowane kursowanie co 2-3 minuty. Wykonawca będzie miał 42 miesiące na realizację zamówienia. 15 maja otwarto oferty złożone przez 5 firm
Tramwaj wzdłuż Modlińskiej
We wrześniu 2023 r. pojawiła się informacja że firma Databout zakończyła prace nad studium techniczno-ekonomicznym. Ma ono 12 tomów. Szacowany koszt inwestycji to ok. 700 mln zł. Obecnie zakłada się, że nowa 4-kilometrowa linia powstanie w dwóch etapach:
- Od Żerań FSO do skrzyżowania Familijnej z Płochocińską
- Od Familijnej przez Myśliborską do Starych Świdrów
- opcjonalnie może powstać etap 3 wzdłuż Płochocińskiej do PKP Żerań lub Kupieckiej
Obecnie zbierane są dokumenty: decyzja środowiskowa i pozwolenia, Budowa tramwaju na Żerań planowana jest w latach 2029–2032
Napisz komentarz
Komentarze