Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 4 lipca 2024 16:27

Tramwaje wracają na Bródno

Kończą się remonty na Bródnie. Już od poniedziałku, 24 czerwca, tramwaje linii 1, 3, i 4 (linia 25 ma wakacyjną przerwę) wróciły na swoje trasy Żerań i Annopol.
Tramwaje wracają na Bródno
tramwaj linii 1

Źródło: WTP

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • powrocie tramwai na Żerań i Annopol
  • przeprowadzonych remontach torowisk

Tramwaje wracają na swoje trasy

Jak już wspomnieliśmy powyżej od poniedziałku, 24 czerwca, tramwaje linii 1, 3, i 4 (linia 25 ma wakacyjną przerwę) wróciły na Bródno, czyli nie będą kończyły swoich kursów przy rondzie Żaba. Autobusy linii 234 wrócą na swoją stałą trasę do Żerania Wschodniego, przestaną jeździć autobusy zastępczej linii Z-1.

Tramwaje linii 1 będą ponownie jeździły między Annopolem a ulicą Banacha. „Trójka” z Gocławka także dojedzie do Annopola, a trasa „Czwórki” sięgnie pętli Żerań Wschodni.

Koniec prac oznacza także koniec utrudnień dla samochodów. Jeszcze przed weekendem otwarty zostanie przejazd przez torowisko przy ulicy Staniewickiej, a w poniedziałek wrócą dwa kierunki ruchu na Matki Teresy z Kalkuty, od Rembielińskiej do M.K. Ogińskiego.

Remonty torowisk

Remonty objęły wymianę torów wzdłuż ulicy św. J. Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Wykonane zostało tu tzw. korytowanie i położenie całego torowiska od nowa. Wymieniono podkłady i wszystkie szyny. Sporo prac związanych było z siecią trakcyjną (wymiana słupów, naciągów i kabli zasilających). 

Do tego doszła naprawa przejazdów, położenie nowych nawierzchni asfaltowych i brukowych, wszystko na odcinku ok. 4 km. Nowością jest odwodnienie, którego wcześniej nie było. Ten remont był bardzo potrzebny, bo ta trasa stanie się za kilka miesięcy jedną z najbardziej obciążonych na całej sieci tramwajowej w Warszawie. Wyjeżdżać i zjeżdżać tędy, do nowej zajezdni na Annopolu, będzie kilkadziesiąt tramwajów na godzinę. Najstarsze fragmenty torowiska pamiętały lata 1999-2000. Wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty szyny były jeszcze przytwierdzone do drewnianych podkładów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze