W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- ofertach na prace przedprojektowe
- budowie IV linii metra
- 3 podmiotach biorących udział w przetargu
IV linia metra przebiegać ma w osi północ – południe. Miałaby ona prowadzić z Myśliborskiej na Tarchominie, przez Henryków, Stare Świdry, Marymont (przesiadka na M1), Rondo Babka, Kercelak, Rondo Daszyńskiego (przesiadka na M2), Plac Zawiszy, Plac Narutowicza, Rakowiec, Żwirki i Wigury (przesiadka na M3), Służewiec, Wilanowską (przesiadka na M1) do Wilanowa. Linia będzie liczyła 26,35 km, a na jej trasie znajdą się 23 stacje. Lokalizacje stacji tutaj. Nowa linia, przecinająca się dwukrotnie z I linią metra, ma stanowić jej odciążenie. Nowy korytarz osiąga bardzo dobre i obiecujące prognozy napełnień.
Przetarg na prace przedprojektowe ruszył w marcu. W tym etapie m.in. uszczegółowione zostaną lokalizacje stacji, przeprowadzone będą analizy w sprawie automatycznego prowadzenia pociągów, lokalizacji nowej Centralnej Dyspozytorni dla całej sieci metra, a także zaproponowany zostanie podział na odcinki i etapy realizacyjne.
Dzisiaj (7 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Metroprojekt wycenił zadanie na 52,177 mln zł brutto, Voessing Polska – 52,275 mln zł, a ILF – 54,170 mln zł. Budżet został określony na 50,922 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta architekta (10%), projektanta konstruktora (10%), projektanta kolejowego (10%), projektanta geologa (10%).
Na realizację zamówienia przeznaczono 38 miesięcy. Prace przedprojektowe powinny więc, optymistycznie zakładając, zakończyć się w 2027 r. Po nich możliwe będzie ogłoszenie przetargu na dokumentację projektową, na wykonanie której potrzeba kolejnych trzech lat. Najwcześniej więc budowa będzie mogła ruszyć na początku przyszłej dekady – o ile oczywiście znajdą się środki finansowe.
Napisz komentarz
Komentarze