Najważniejszym punktem zmian jest kontynuacja prac związanych z przebudową stacji Warszawa Zachodnia. Perony 1-3 pozostaną zamknięte, co skutkować będzie redukcją przepustowości podmiejskiej linii średnicowej z 16 do 5 par pociągów na godzinę. Odcinki Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy oraz Warszawa Zachodnia – Warszawa Aleje Jerozolimskie funkcjonować będą jedynie na jednym torze, co wprowadzi ograniczenia w przepustowości szlaków.
Modernizacja linii kolejowej nr 7
W dniach od 2 do 9 grudnia planowana jest przerwa w ruchu na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer – Warszawa Radość związana z modernizacją linii kolejowej nr 7. Ponadto, pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD) nie kursują na odcinku Warszawa Reduta Ordona – Warszawa Śródmieście WKD.
Zmiany w kursowaniu SKM
Linie S1 i S10 zostaną objęte ograniczeniami w związku z redukcją przepustowości linii średnicowej. Pociągi będą kierowane przez stację Warszawa Centralna, pomijając przystanki Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion. Część pociągów kursować będzie skróconą trasą Pruszków – Warszawa Główna, a na trasie Warszawa Wschodnia – Otwock dostępna będzie linia S10.
Podobne zmiany obejmą linie S2 i S20, gdzie częstotliwość kursowania pociągów S2 zostanie zmniejszona do jednej godziny, a na trasie Warszawa Wschodnia – Sulejówek Miłosna pojawią się pociągi linii S20.
Warto również zauważyć, że w weekendy liczba pociągów na odcinku Legionowo – Zegrze Południowe zostanie ograniczona do czterech par w dobie, pozostałe kursując na trasie Piaseczno – Legionowo. Linia S40 będzie funkcjonować na trasie skróconej Piaseczno – Warszawa Rakowiec.
Niemniej jednak, podróżni mogą być spokojni o swoje bilety – dotychczasowe zasady wzajemnego honorowania biletów pozostaną bez zmian.
Miejmy nadzieję, że po zakończeniu prac będziemy mogli cieszyć się bardziej efektywnym i nowoczesnym systemem komunikacji kolejowej.
Napisz komentarz
Komentarze