Tramwaj w kierunku Zielonej Białołęki to przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców wschodniej Białołęki, umożliwiająca szybkie dotarcie do najbliższej stacji metra przy Kondratowicza.
Nowa linia, o długości około 6,5 km, rozpocznie swoją trasę na skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, by potem przemierzać ulice: św. Wincentego, Głębocką, aż do szkoły podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek. Z 8 przystankami po drodze, tramwaje będą jeździły co około 2-3 minuty, umożliwiając dotarcie do stacji metra przy Kondratowicza w ciągu zaledwie 15 minut, a do Dworca Wileńskiego - w 30 minut.
Kluczowy dokument, który zatwierdza ten projekt, został złożony przez Tramwaje Warszawskie już w lipcu 2020 roku. Jego zawartość obejmuje nie tylko szczegółowe plany na budowę, ale także środki na ochronę środowiska i ograniczenie emisji hałasu, które zostaną uwzględnione w przyszłych materiałach przetargowych.
Planowany harmonogram mówi, że przetarg na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku, a budowa ma ruszyć do 2030 roku. Tramwajarze jednak dodają, że są szanse na przyspieszenie tego procesu, jeśli uda się pozyskać dodatkowe fundusze, na które będą się starać - również z Unii Europejskiej. (PAP)
Napisz komentarz
Komentarze