W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- zajezdni tramwajowej na Annopolu
- charakterystyce zajezdni
Otwarcie zajezdni
W pierwszych tygodniach jej funkcjonowania będzie wykorzystywana w ograniczonym stopniu. Na razie obsługiwane będą brygady linii 1, 3, 4 i 25. Generalnym wykonawcą inwestycji było konsorcjum polskiej Grupy ZUE z Krakowa i tureckiej Yörük Yapi Insaat, które zrealizowało kontrakt w ciągu 34 miesięcy.
Zajezdnia tramwajowa na Annopolu
Zajezdnia ta to naszpikowana elektroniką i rozwiązania prośrodowiskowymi baza, które pozwalają na zmniejszenie kosztów codziennej eksploatacji i znacznie ją usprawniają. Wszystkie tramwaje będą automatycznie kierowane na właściwy tor postojowy, co pozwoli im po nocnej przerwie wyruszyć w trasę w odpowiedniej kolejności. Kompleks zajmuje teren o powierzchni 12 hektarów, na którym znajduje się 100 rozjazdów i torowisko o łącznej długości blisko 15 km. Największa hala postojowa ma 280 metrów długości i posiada 19 torów.
Warszawa na otwarcie zajezdni w tej części miasta czekała aż 60 lat. Już w czasach PRL-u pojawiły się plany ulokowania na styku Bródna i Białołęki takiego obiektu.
Przy realizacji inwestycji zastosowano wiele rozwiązań przyjaznych środowisku, w tym m.in. powierzchnia biologicznie czynna, zieleń wertykalna na ścianach, system wymienników ciepła do ogrzewania pomieszczenia wodami gruntowymi, magazynowanie deszczówki, zbiornik o pojemności 1200 m sześc. na wodę szarą oraz panele fotowoltaiczne o łącznej mocy 330 kilowatów na dachach.
Zakończono prace na drodze dojazdowej do Zajezdni Annopol
Wdrożona została stała organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Annopol z ul. Inowłodzką. Tym samym od dnia 17.10.2024 r. otwarta została ul. Inowłodzka. Komunikacja na skrzyżowaniu możliwa jest we wszystkich kierunkach zgodnie z obowiązującą sygnalizacją,
Napisz komentarz
Komentarze