Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 14:03

Utrudnienia na ul. Annopol. Jedno ze skrzyżowań będzie zamknięte

Przejazd nim zostanie zamknięty w niedzielę, 14 maja, wieczorem. Kierowcy będą musieli skorzystać z objazdów.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o przyczynach utrudnień,
  • poznasz trasę objazdów.

W związku z budową zajezdni tramwajowej przy ulicy Annopol, tramwajarze przeprowadzą również modernizację pobliskiego skrzyżowania z ulicą Inowłodzką. Przejazd przez to skrzyżowanie zostanie zamknięty w niedzielę, 14 maja wieczorem. Kierowcy będą musieli skorzystać z objazdów. Trasa tramwajowej linii 4 zostanie skrócona, ale uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa. Te zmiany będą obowiązywać do końca września.

Wkrótce w Warszawie powstaną nowe trasy tramwajowe, takie jak trasa do Wilanowa i wzdłuż ulicy Kasprzaka. Aby obsłużyć te trasy, będą potrzebne dodatkowe tramwaje, które będą serwisowane w zajezdni Annopol. Docelowo będzie tam przechowywanych ponad 150 niskopodłogowych wagonów, w tym nowoczesne modele Hyundai.

Zajezdnia zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów. Długość wszystkich torów w tym obiekcie na Białołęce, po których będą poruszać się tramwaje, wyniesie ponad 14 km. Będzie to najnowocześniejsza zajezdnia w Polsce. Wyposażona zostanie w system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas ręcznie przez pracowników, takich jak przestawianie zwrotnic, serwisowanie czy zbieranie danych.

Ojazdy dla kierówców od niedzieli, 14 maja

Objazdy dla kierowców: W niedzielę, 14 maja, o godzinie 22:00 rozpocznie się przebudowa skrzyżowania ulicy Annopol i Inowłodzkiej, które znajduje się w pobliżu zajezdni. Odcinek ulicy Annopol o długości około 400 metrów, między centrum handlowym a centrum wspinaczkowym, zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu. Spowoduje to także brak możliwości przejazdu przez skrzyżowanie od strony Inowłodzkiej. Dojazd będzie możliwy jedynie do centrum handlowego z ulicy Rembielińskiej i Trasy Toruńskiej (S8).

Objazd utrudnień prowadzić będzie ulicami: Odlewniczą, Marywilską i Wysockiego do Bazyliańskiej. Stamtąd można będzie zawrócić na Rembielińską w stronę Annopolu lub kontynuować jazdę na Bródno przez Kondratowicza. Można będzie także przejechać ulicami Bartniczą i Poborzańską z Wysockiego do Rembilińskiej. Z północy można ominąć utrudnienia, jadąc ulicą Białołęcką do Trasy Toruńskiej. Ta organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca września 2023 roku.

Zmiany w komunikacji: Ze względu na budowę zajezdni, również odcinek torów tramwajowych między pętlami Annopol i Żerań Wschodni zostanie wyłączony z ruchu. Od poniedziałku, 15 maja, tramwaje linii 4 będą kończyły trasę tylko na pętli Annopol. Na wyłączonym z ruchu odcinku będą kursować autobusy zastępczej linii Z-1, która połączy Żerań Wschodni ze stacją metra Bródno. Ze względu na zamknięcie ulicy Annopol, autobusy tej linii będą kursować trasą nieco inną niż równoległa do torów tramwajowych. Linia Z-1 rozpocznie trasę na przystanku Faradaya 03 i przejedzie ulicami Annopol, Odlewniczą, Marywilską, Wysockiego, Bazyliańską i Kondratowicza, docierając do stacji metra Bródno. Na powrotnym kursie ostatnim przystankiem będzie Żerań Zachodni 04.

Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego.

Zajezdnia Annopol będzie piątą zajezdnią w stolicy

Ekologiczna zajezdnia: Zajezdnia Annopol będzie pierwszą w Polsce zajezdnią, która w dużej mierze będzie zasilana energią pochodzącą z przyjaznych dla środowiska, odnawialnych źródeł. Dzięki temu ograniczone zostanie zużycie paliw kopalnych i zmniejszone będą emisje szkodliwych substancji do powietrza. Na dachach zajezdni zostaną zainstalowane ogniwa słoneczne o mocy około 330 kW.

Powierzchnia zajęta przez rośliny wyniesie około 24 tysiące metrów kwadratowych, co stanowi około 20% terenu zajezdni. Będą to między innymi rośliny umieszczone na budynkach i ekranach akustycznych oraz zielone torowiska. Dodatkowo, zbiorniki na tzw. "szarą wodę" pomieszczą 1200 metrów sześciennych deszczówki, która będzie wykorzystywana do celów gospodarczych, takich jak spłukiwanie toalet, mycie pojazdów i podlewanie zieleni. Wody opadowe z dachów budynków zostaną odprowadzone do trzech podziemnych zbiorników, co pozwoli na oszczędność wody i zmniejszenie ilości ścieków.

Planowany termin zakończenia budowy to luty 2024 roku. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej inwestycji, można odwiedzić dedykowaną stronę internetową Tramwajów Warszawskich.

fot. Tramwaje Warszawskie


ulica-Annopol-objazd-zamknietego-odcinka_graf.-Infoulice-Warszawa

ulica-Annopol-objazd-zamknietego-odcinka_graf.-Infoulice-Warszawa

annopol sm

annopol sm

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze