Przejazd nim zostanie zamknięty w niedzielę, 14 maja, wieczorem. Kierowcy będą musieli skorzystać z objazdów.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o przyczynach utrudnień,
- poznasz trasę objazdów.
W związku z budową zajezdni tramwajowej przy ulicy Annopol, tramwajarze przeprowadzą również modernizację pobliskiego skrzyżowania z ulicą Inowłodzką. Przejazd przez to skrzyżowanie zostanie zamknięty w niedzielę, 14 maja wieczorem. Kierowcy będą musieli skorzystać z objazdów. Trasa tramwajowej linii 4 zostanie skrócona, ale uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa. Te zmiany będą obowiązywać do końca września.
Wkrótce w Warszawie powstaną nowe trasy tramwajowe, takie jak trasa do Wilanowa i wzdłuż ulicy Kasprzaka. Aby obsłużyć te trasy, będą potrzebne dodatkowe tramwaje, które będą serwisowane w zajezdni Annopol. Docelowo będzie tam przechowywanych ponad 150 niskopodłogowych wagonów, w tym nowoczesne modele Hyundai.
Zajezdnia zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów. Długość wszystkich torów w tym obiekcie na Białołęce, po których będą poruszać się tramwaje, wyniesie ponad 14 km. Będzie to najnowocześniejsza zajezdnia w Polsce. Wyposażona zostanie w system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas ręcznie przez pracowników, takich jak przestawianie zwrotnic, serwisowanie czy zbieranie danych.
Ojazdy dla kierówców od niedzieli, 14 maja
Objazdy dla kierowców: W niedzielę, 14 maja, o godzinie 22:00 rozpocznie się przebudowa skrzyżowania ulicy Annopol i Inowłodzkiej, które znajduje się w pobliżu zajezdni. Odcinek ulicy Annopol o długości około 400 metrów, między centrum handlowym a centrum wspinaczkowym, zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu. Spowoduje to także brak możliwości przejazdu przez skrzyżowanie od strony Inowłodzkiej. Dojazd będzie możliwy jedynie do centrum handlowego z ulicy Rembielińskiej i Trasy Toruńskiej (S8).
Objazd utrudnień prowadzić będzie ulicami: Odlewniczą, Marywilską i Wysockiego do Bazyliańskiej. Stamtąd można będzie zawrócić na Rembielińską w stronę Annopolu lub kontynuować jazdę na Bródno przez Kondratowicza. Można będzie także przejechać ulicami Bartniczą i Poborzańską z Wysockiego do Rembilińskiej. Z północy można ominąć utrudnienia, jadąc ulicą Białołęcką do Trasy Toruńskiej. Ta organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca września 2023 roku.
Zmiany w komunikacji: Ze względu na budowę zajezdni, również odcinek torów tramwajowych między pętlami Annopol i Żerań Wschodni zostanie wyłączony z ruchu. Od poniedziałku, 15 maja, tramwaje linii 4 będą kończyły trasę tylko na pętli Annopol. Na wyłączonym z ruchu odcinku będą kursować autobusy zastępczej linii Z-1, która połączy Żerań Wschodni ze stacją metra Bródno. Ze względu na zamknięcie ulicy Annopol, autobusy tej linii będą kursować trasą nieco inną niż równoległa do torów tramwajowych. Linia Z-1 rozpocznie trasę na przystanku Faradaya 03 i przejedzie ulicami Annopol, Odlewniczą, Marywilską, Wysockiego, Bazyliańską i Kondratowicza, docierając do stacji metra Bródno. Na powrotnym kursie ostatnim przystankiem będzie Żerań Zachodni 04.
Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego.
Zajezdnia Annopol będzie piątą zajezdnią w stolicy
Ekologiczna zajezdnia: Zajezdnia Annopol będzie pierwszą w Polsce zajezdnią, która w dużej mierze będzie zasilana energią pochodzącą z przyjaznych dla środowiska, odnawialnych źródeł. Dzięki temu ograniczone zostanie zużycie paliw kopalnych i zmniejszone będą emisje szkodliwych substancji do powietrza. Na dachach zajezdni zostaną zainstalowane ogniwa słoneczne o mocy około 330 kW.
Powierzchnia zajęta przez rośliny wyniesie około 24 tysiące metrów kwadratowych, co stanowi około 20% terenu zajezdni. Będą to między innymi rośliny umieszczone na budynkach i ekranach akustycznych oraz zielone torowiska. Dodatkowo, zbiorniki na tzw. "szarą wodę" pomieszczą 1200 metrów sześciennych deszczówki, która będzie wykorzystywana do celów gospodarczych, takich jak spłukiwanie toalet, mycie pojazdów i podlewanie zieleni. Wody opadowe z dachów budynków zostaną odprowadzone do trzech podziemnych zbiorników, co pozwoli na oszczędność wody i zmniejszenie ilości ścieków.
Planowany termin zakończenia budowy to luty 2024 roku. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej inwestycji, można odwiedzić dedykowaną stronę internetową Tramwajów Warszawskich.
fot. Tramwaje Warszawskie
Napisz komentarz
Komentarze