Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 03:30

Województwo Mazowieckie w oczach turystów - wyniki badań turystycznych przeprowadzonych przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną

Wspaniałe krajobrazy, bogactwo kulturowe i historyczne oraz niezliczone atrakcje czekające na odkrycie – to tylko niektóre z cech charakteryzujących województwo mazowieckie, jeden z najbardziej fascynujących rejonów w Polsce.
  • Źródło: Materiał prasowy MROT
Województwo Mazowieckie w oczach turystów - wyniki badań turystycznych przeprowadzonych przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną

Źródło: MROT

Rok 2023 był niezwykle udany dla turystyki w naszym regionie, a Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna ogłasza wyniki swoich badań, które potwierdzają ten fakt.

Izabela Stelmańska, Prezeska Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, podkreśla - Rekordowa frekwencja turystyczna w 2023 roku sprawiła, że był to wyjątkowo korzystny okres dla naszego województwa. Badania MROT wykazały wyraźne wzrosty zarówno w liczbie odwiedzających, jak i w zainteresowaniu naszym regionem online. Jesteśmy dumni z tych wyników, ponieważ przekładają się one nie tylko na rozwój turystyki, ale przede wszystkim na lepsze wyniki lokalnej gospodarki, większą liczbę miejsc pracy i podniesienie jakości życia mieszkańców. Turystyka to ważny sektor gospodarczy, stanowiący aż 6% naszego PKB i silny motor napędowy rozwoju społeczno-ekonomicznego, który sprawia, że Mazowsze staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem do życia, pracy i wypoczynku.

 

Podsumowanie liczby turystów i udzielonych noclegów 

W porównaniu do danych z 2022 roku, rok 2023 przyniósł wyraźny wzrost liczby turystów odwiedzających miejsca noclegowe w województwie mazowieckim. Zanotowaliśmy o 6,3% więcej turystów, co przekłada się na imponującą liczbę łącznie 6 264 932 turystów w miejscach noclegowych (więcej o 371 194 osób). Godne uwagi jest także zwiększenie liczby turystów zagranicznych - na nocleg w naszym regionie zdecydowało się o 11,71% więcej odwiedzających spoza granic Polski, dając łącznie 1 633 101 osób, co pokazuje międzynarodowy prestiż i atrakcyjność Mazowsza jako destynacji turystycznej na arenie globalnej.

 

Rekordy mazowieckich lotnisk

Znaczący wzrost zanotowały również mazowieckie lotniska, obsługując w 2023 roku łącznie aż 22 miliony pasażerów. Ten dynamiczny rozwój ruchu lotniczego na Mazowszu potwierdza rosnącą popularność regionu jako ważnego węzła komunikacyjnego i turystycznego.

 

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, Czcionka, design

Opis wygenerowany automatycznie

 

Najpopularniejsze atrakcje województwa mazowieckiego

Zarówno mieszkańcy, jak i turyści z kraju i zagranicy coraz chętniej odkrywają uroki Mazowsza. Od zabytków historycznych po malownicze krajobrazy, od pulsu życia miasta po spokój wiejskich terenów – województwo mazowieckie oferuje niezliczone możliwości spędzania czasu aktywnie i kulturalnie. To doskonałe wyniki, które podkreślają atrakcyjność województwa mazowieckiego jako destynacji turystycznej, a także efektywność naszych działań promocyjnych. Jesteśmy dumni z tego, że coraz więcej osób odkrywa piękno i bogactwo naszego regionu – mówi Jarosław Jóźwiak – Członek Zarządu Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, Strona internetowa, Reklama internetowa

Opis wygenerowany automatycznie

 

Na kolejnych miejscach znalazły się:

11. Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (465 tys.)

12. Farma Iluzji - Edukacyjny Park Rozrywki

13. Muzeum Romantyzmu w Opinogórze (122 tys.)

14. Julinek Park

15. Państwowe Muzeum Etnograficzne (108 tys.)

 

Wyłączając z zestawienia atrakcje z Warszawy, widzimy jak bogata i różnorodna jest oferta turystyczna Mazowsza poza stolicą. Poniższy ranking pokazuje potencjał regionu, jego zróżnicowanie oraz zachęca podróżujących do odkrywania województwa mazowieckiego:

 

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

Treści w internecie, które wywołały największe zainteresowanie internautów

Najpopularniejsze posty w mediach społecznościowych oraz artykuły w mazowieckich serwisach turystycznych, pokazują że internauci coraz częściej szukają ciekawych atrakcji poza Warszawą. Aktywny wypoczynek, w tym wycieczki piesze, rowerowe, kajaki oraz zimowe wyprawy cieszą się dużą popularnością. Ponadto, zainteresowanie internautów skupia się na odkrywaniu zabytków, parków krajobrazowych oraz miejscowości o unikatowym charakterze. Swoimi atrakcjami turystycznymi przyciągają zwłaszcza: Płock, Żyrardów, Węgrów, Liwiec i Kampinoski Park Narodowy. 

Top 5 postów na facebooku:

  1. Warszawa w konkursie European Best Destination 2023
  2. Płock – wycieczka rowerowa po Płocku i Brudzeńskim Parku Krajobrazowym
  3. Żyrardów – kładka spacerowa nad rzeką Pisią Gągoliną
  4. Węgrów – historia miasta i polecane zabytki
  5. Liwiec – wiosenna wycieczka rowerowa wzdłuż rzeki

 

źródło:facebook.com/ModaNaMazowsze facebook.com/dziejesienamazowszu

 

Top 5 postów na Instagramie:

  1. Mniszew - osada nad Pilicą i Wisłą
  2. Dolina Liwca  - pieszo, kajakiem lub rowerem
  3. Kampinoski Park Narodowy na zimowe wyprawy
  4. Węgrów i jego niezwykłe opowieści
  5. Żyrardów - kładka spacerowa nad rzeką Pisią Gągoliną

źródło: instagram.com/moda_na_mazowsze

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

 

Podsumowanie projektów Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z 2023 r.

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna podejmuje liczne działania mające na celu promocję turystyki na terenie Mazowsza. Jednym z największych sukcesów minionego roku jest przewodnik Industrialne Mazowsze, który został uhonorowany m.in.:

 

 

I. miejscem w VI Turystycznych Mistrzostwach Vlogerów, 

I. miejscem w 31. Ogólnopolskim Przeglądzie Książki Krajoznawczej i Turystycznej 

I. miejscem w konkursie Róża Regionów w kategorii "folder". 

Obraz zawierający kalendarz

Opis wygenerowany automatycznie

Przewodnik Industrialne Mazowsze to nie tylko źródło wiedzy o bogactwach województwa mazowieckiego, ale także zaproszenie do odkrywania Mazowsza w sposób nowatorski i nieszablonowy. To przewodnik, który ukazuje Mazowsze z zupełnie innej perspektywy, prowadząc czytelnika śladami największych osiągnięć przemysłowych regionu. Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że nasza praca została doceniona przez społeczność oraz instytucje turystyczne, zdobywając wiele prestiżowych nagród. To dla nas motywacja do dalszego tworzenia inspirujących projektów promujących nasz piękny region – podsumowuje Dorota Zbińkowska, Dyrektor Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Prowadzone przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną media społecznościowe oraz portale informacyjne stanowią najpopularniejsze źródła informacji o Mazowszu. 

Portal „Moda na Mazowsze” notuje 300 tys. odwiedzin, a w mediach społecznościowych 6,5 mln zasięgu na Facebooku przy 149 tys. obserwujących i zasięg 603 tys. na Instagramie przy 37,8 tys. obserwujących. Ekwiwalent marketingowy portalu w 2023 roku wyniósł 1,2 mln zł.

Łączny ekwiwalent marketingowy Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w 2023 r. wyniósł 14,8 mln zł.

https://modanamazowsze.pl/

https://www.facebook.com/ModaNaMazowsze/

https://www.facebook.com/dziejesienamazowszu

https://www.facebook.com/Mazowiecka.Regionalna.Organizacja.Turystyczna

https://www.instagram.com/moda_na_mazowsze/

https://www.youtube.com/@modanamazowsze578

 

*źródła danych: Główny Urząd Statystyczny, Stołeczne Biuro Turystyki, Polskie Porty Lotnicze, Polska Organizacja Turystyczna, Mazovia Event Impact i dane własne MROT.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ