Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 12 marca 2025 12:16
Reklama

Co dalej z tramwajem na Zieloną Białołękę?

Projekt budowy trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę nabiera tempa. Powołano „komitet sterujący".
Co dalej z tramwajem na Zieloną Białołękę?
Projekt budowy trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę nabiera tempa. Powołano „komitet sterujący".

Źródło: https://www.ztm.waw.pl

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • budowie trasy tramwajowej
  • zaawansowaniu działań

Tramwaj na Zieloną Białołękę

Projekt budowy trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę nabiera tempa. W lutym 2025 roku powołano "komitet sterujący", który ma nadzorować i koordynować prace związane z inwestycją. Komitet składa się z przedstawicieli władz miasta, dzielnic, a także z kierownictwa Tramwajów Warszawskich i Metra.

Trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę będzie miała długość 6,5 km, rozpoczynając się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Będzie prowadzić przez ulice św. Wincentego i Głębocką, a następnie estakadą nad trasą S8 aż do ulicy Zaułek. Na trasie planowanych jest osiem przystanków, a czas przejazdu do stacji metra Kondratowicza ma wynieść około 15 minut, natomiast do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Co się dzieje obecnie?

Obecnie trwa projektowanie trasy, które ma potrwać 42 miesiące, co oznacza, że dokumentacja projektowa powinna być gotowa na początku 2028 roku. Następnie, w ciągu dwóch lat, planowana jest budowa trasy, z jej zakończeniem przewidzianym na 2030 rok.

W międzyczasie pojawiły się sugestie dotyczące wydłużenia planowanej trasy tramwajowej. Część radnych i mieszkańców apeluje o rozważenie takiej rozbudowy, jednak władze miasta obecnie uznają to za niemożliwe ze względu na dostępność środków finansowych i etap realizacji projektu.

Podsumowując, projekt budowy tramwaju na Zieloną Białołękę postępuje zgodnie z planem, a powołanie komitetu sterującego ma na celu zapewnienie sprawnej realizacji inwestycji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama